وی با اشاره به این که این کار یک نمایشنامه جدی، بزرگ و زیباست، درباره موضوع آن گفت:«سایه ولگرد من به یک موضوع ازلی و ابدی انسانی میپردازد. این نمایشنامه را براساس نوشته کوتاهی از رفیق شامی به نام"برهای در پوست گرگ" نوشته و به نوعی برای مخاطب ایرانی تنظیم کردهام. مضمون این نمایش استحاله است؛ استحالهای که برای یک بره تازه بالغ به دلیل ویژگیهای شخصیتی و تضادهای روحی ـ روانی و هنجارها و ناهنجارهایی که شخصیت او را تشکیل میدهند، اتفاق م
وی با اشاره به این که این کار یک نمایشنامه جدی، بزرگ و زیباست، درباره موضوع آن گفت:«سایه ولگرد من به یک موضوع ازلی و ابدی انسانی میپردازد. این نمایشنامه را براساس نوشته کوتاهی از رفیق شامی به نام"برهای در پوست گرگ" نوشته و به نوعی برای مخاطب ایرانی تنظیم کردهام. مضمون این نمایش استحاله است؛ استحالهای که برای یک بره تازه بالغ به دلیل ویژگیهای شخصیتی و تضادهای روحی ـ روانی و هنجارها و ناهنجارهایی که شخصیت او را تشکیل میدهند، اتفاق میافتد. او به مسیری کشیده میشود که مسیر اصلی زندگیاش نیست. گرچه در آغاز خودش این شرایط را برگزیده، اما در ادامه به صورت جبر درمیآید.»
برای اجرای"سایه ولگرد من" احتیاج به همکاری مسؤولان تالار وحدت دارم؛ بنابراین با آنها وارد مذاکره خواهم شد.
آزیتا حاجیان، کارگردان و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما با بیان این مطلب در گفتوگو با سایت ایران تئاتر گفت:«از آن جا که اجرای این نمایش احتیاج به صحنه بزرگی دارد، با مسؤولان تالار وحدت صحبت خواهم کرد، بنابراین اجرای آن به برخورد و استقبال آنان بستگی دارد. به طور قطع با قرارداد گیشه اجرا خواهیم کرد و خودمان هزینهها را تقبل میکنیم.»
وی با اشاره به این که این کار یک نمایشنامه جدی، بزرگ و زیباست، درباره موضوع آن گفت:«سایه ولگرد من به یک موضوع ازلی و ابدی انسانی میپردازد. این نمایشنامه را براساس نوشته کوتاهی از رفیق شامی به نام"برهای در پوست گرگ" نوشته و به نوعی برای مخاطب ایرانی تنظیم کردهام. مضمون این نمایش استحاله است؛ استحالهای که برای یک بره تازه بالغ به دلیل ویژگیهای شخصیتی و تضادهای روحی ـ روانی و هنجارها و ناهنجارهایی که شخصیت او را تشکیل میدهند، اتفاق میافتد. او به مسیری کشیده میشود که مسیر اصلی زندگیاش نیست. گرچه در آغاز خودش این شرایط را برگزیده، اما در ادامه به صورت جبر درمیآید.»
وی ادامه داد:«در این نمایشنامه تغییر هویت ظاهری به تغییر ماهیت میانجامد. هر چند این تغییر در دنیای طبیعت باورپذیر نیست، ولی در دنیای مدنیت و در شرایط انسانی اتفاق میافتد. در مدنیت است که ماهیت یک موجود کاملاً تغییر میکند. داستان نمایش اصلاً پیچیده نیست، ولی وقتی به عمق آن دقت میکنید، با داستان تکان دهندهای روبرو میشوید.»
این کارگردان تئاتر درباره مدت زمان لازم برای تمرین و آمادهسازی متن گفت:«این پروژه مرحله پیش تولید جدیای دارد که بین سه تا چهار ماه تمرین فیزیکال برای گروه گرگها را شامل میشود. به این ترتیب با احتساب زمان تمرین تمامی اعضای گروه، تصور میکنم مانند نمایش"یک زن، یک مرد" حداقل به پنج ماه تمرین نیاز داریم.»
وی با بیان این که تا نمایش سایه ولگرد من را روی صحنه نبرد به هیچ تئاتر دیگری فکر نمیکند، درباره حضور کم رنگش در عرصه سینما و تلویزیون توضیح داد:«اولین علت حضور کم رنگم در سینما و تلویزیون این است که کمی از هیاهوی این رسانهها خسته شدهام و دیگر آن که سناریوها و نقشهای جذابی در این عرصه نوشته نمیشود، یا این که کار مناسبی به من و هم سن و سالان من پیشنهاد نمیشود. همین اواخر بازی و بازیگردانی یک سریال را پذیرفتم، اما متأسفانه خیلی زود فهمیدم به دلیل تفاوت در ایده نمیتوانم در زمینه بازی با گروه همکاری کنم. بعد از یک ماه و نیم هم با توافق تهیه کننده، دستیار کارگردان و به نوعی کارگردان، از همکاری در زمینه بازیگردانی نیز کنارهگیری کردم. در واقع نبود شناخت از کارگردان، باعث شد در نهایت از کار جدا شوم.»
وی افزود:«با این که تئاتر نیازمند حمایت جدی است، اما ترجیح میدهم اگر تنشی وجود نداشت باشد و من هم اجازه اجرا داشته باشم، همچنان تئاتر کار کنم. تئاتر هم بیماری است و هم عشق؛ عشقی ماندگار و پویا در عاطفه انسان.»